موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

حزب حاکم جمهوری آذربایجان با کسب ۶۸ کرسی در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شد.

حزب حاکم پیروز انتخابات پارلمانی جمهوری آذربایجان شد

به گزارش قدس آنلاین، حزب حاکم جمهوری آذربایجان نوین (YAP) در انتخابات پارلمانی که روز یکشنبه برگزار شد، بر اساس نتایج اولیه پیروز شده و بیشترین کرسی‌ ها را به دست آورده است.

کمیته مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان اعلام کرد حزب حاکم به رهبری «الهام علی‌اف» رئیس جمهور این کشور در انتخابات زودهنگام دیروز یکشنبه، ۶۸ کرسی پارلمان را به دست آورده است.

در جمهوری آذربایجان، مردم برای هفتمین بار برای انتخاب اعضای مجلس ملی پای صندوق‌ های رأی رفتند. حدود ۹۹۰ نامزد برای کسب ۱۲۵ کرسی با هم رقابت کردند.

در مجموع ۴۴ کاندیدای مستقل به عنوان نماینده مجلس انتخاب شدند، در حالی که حزب همبستگی مدنی ۳ کرسی و حزب عدالت، قانون و دموکراسی ۲ کرسی را از آنِ خود کرد. حزب آذربایجان بزرگ، حزب اصلاحات دموکراتیک، حزب آفرینش بزرگ، حزب آلترناتیو جمهوری‌خواه، حزب سرزمین مادری، حزب استقلال ملی جمهوری آذربایجان، حزب جبهه ملی و حزب روشنگری دموکراتیک جمهوری آذربایجان نیز هر کدام یک کرسی به دست آوردند.

درصد مشارکت به 37.27 درصد رسیده و دو میلیون و 196 هزار و 771 هزار نفر رای داده‌اند. مجموع شهروندان حائز حق رای در آذربایجان 6 میلیون و 421 هزار و 960 نفر اعلام شده است.

الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان بیست و هشتم ژوئن پارلمان را منحل و دستور برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در یکم سپتامبر (یکشنبه گذشته) را صادر کرد. نماندگان پارلمان جمهوری آذربایجان برای مدت ۵ سال بر اساس انتخابات عمومی و مستقیم انتخاب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.